piątek, 21 czerwiec 2019 godz. 01:13

log in

 
 
Wakacje...

Metody aktywizujące ucznia na lekcjach matematyki – ostatnie spotkanie sieci

W tym roku szkolnym nauczyciele matematyki mieli okazję do udziału w sieci współpracy i samokształcenia Metody aktywizujące ucznia na lekcjach matematyki. Ostatnie spotkanie eksperckie odbyło się 28 maja 2019 r. w Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu. Zajęcia przygotowywała i prowadziła Agnieszka Przybyszewska, konsultant ds. matematyki. Podczas szkolenia nauczyciele mieli okazję poznać różne metody pracy z uczniami, w tym przykładowe gry matematyczne, metodę stacji edukacyjnych oraz doskonalili swoje umiejętności z zastosowania i wykorzystania nowych technologii. Duże zainteresowanie uczestników wzbudziły sposoby wykorzystania QR kodów na lekcjach matematyki oraz konstruowanie testów z wykorzystaniem programów komputerowych.

więcej...

W tym roku szkolnym nauczyciele matematyki mieli okazję do udziału w sieci współpracy i samokształcenia Metody aktywizujące ucznia na lekcjach matematyki. Ostatnie spotkanie eksperckie odbyło się 28 maja 2019 r. w Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu. Zajęcia przygotowywała i prowadziła Agnieszka Przybyszewska, konsultant ds. matematyki. Podczas szkolenia nauczyciele mieli okazję poznać różne metody pracy z uczniami, w tym przykładowe gry matematyczne, metodę stacji edukacyjnych oraz doskonalili swoje umiejętności z zastosowania i wykorzystania nowych technologii. Duże zainteresowanie uczestników wzbudziły sposoby wykorzystania QR kodów na lekcjach matematyki oraz konstruowanie testów z wykorzystaniem programów komputerowych.

Sieci to nie tylko spotkania eksperckie, ale również dzielenie się własnym doświadczeniem – za przykład może posłużyć lekcja matematyki w ósmej klasie, którą przeprowadziła uczestniczka sieci Hanna Laskowska 6 czerwca 2019 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1 w Brodnicy. Była to pokazowa lekcja matematyki z wykorzystaniem kodów QR. Jej celem było zbudowanie wakacyjnego pociągu – zastosowano przy tym metodę stacji edukacyjnych. Uczniowie pracując grupowo budowali pociągi, zwracając uwagę na warunki określone w zadaniach. Zadania były zakodowane za pomocą QR kodów, co zwiększyło ciekawość i zaangażowanie uczniów. Każdy zespół musiał zaprezentować efekt swojej pracy – dzieci zwracały przy tej okazji uwagę na wakacyjne plany podróży, omówiono również korzyści wynikające z umiejętności odczytywania w życiu codziennym zakodowanych treści.

Agnieszka Przybyszewska, kierowniczka sieci
Programowanie w SP im. Rodu Piastów w Tupadłach

W Szkole Podstawowej im. Rodu Piastów w Tupadłach uczniowie brali udział w zajęciach pozalekcyjnych w ramach projektu „Buduję, koduję, programuję”. Zajęcia w klasie pierwszej prowadziła Danuta Węgielewska, natomiast trzecioklasiści pracowali pod kierunkiem Karoliny Rejman – w obu klasach realizacja projektu zakończyła się 5 czerwca 2019 r.

więcej...

W Szkole Podstawowej im. Rodu Piastów w Tupadłach uczniowie brali udział w zajęciach pozalekcyjnych w ramach projektu „Buduję, koduję, programuję”. Zajęcia w klasie pierwszej prowadziła Danuta Węgielewska, natomiast trzecioklasiści pracowali pod kierunkiem Karoliny Rejman – w obu klasach realizacja projektu zakończyła się 5 czerwca 2019 r.

Pani Danuta pisze: „Uczniowie zakończyli przygodę z kodowaniem i programowaniem. Przez ostatnie miesiące, tydzień po tygodniu dzieci wspólnie uczyły się programować. Z ogromnym zaangażowaniem wykonywały powierzone im zadania. Na ostatnich zajęciach, które są podsumowaniem wszystkich dotychczasowych, uczniowie pracowali z dużym zaangażowaniem. Tematyką tych zajęć była podróż od stacji Labiryntowo do Zajezdni poprzez stacje Kraina Scottiego, Ozobotowo i Wspominkowo. Odwiedzając je, dzieci rozwiązywały różne zadania dostosowane do ich możliwości. Edukacyjna podróż pozwoliła uczniom na przypomnienie, utrwalenie i sprawdzenie swoich umiejętności. Ponadto zajęcia te dały dzieciom wiele radości i satysfakcji.
Pierwszoklasiści wraz z wychowawcą serdecznie dziękują pani Agnieszce Przybyszewskiej, wicedyrektor KPCEN-u za pomoc i wsparcie przy realizacji poszczególnych scenariuszy z projektu”.

Pragnę wszystkim realizatorom projektu również podziękować. Dyrektorowi szkoły Andrzejowi Bogdanowiczowi za wsparcie i opiekę nad realizacją projektu w szkole. Uczniom kasy pierwszej i trzeciej oraz nauczycielkom Danucie Węgielewskiej i Karolinie Rejman gratuluję zdobycia i utrwalenia nowych umiejętności z kodowania i programowania.

Agnieszka Przybyszewska
W przedszkolu w Piechcinie

Jak określać profile zdolności dziecka w oparciu o inteligencje wielorakie Howarda Gardnera zastanawiały się nauczycielki Przedszkola w Piechcinie i Przedszkola nr 2 w Barcinie. Szkolenie, które odbyło się 4 czerwca 2019 r. w gościnnych progach przedszkola w Piechcinie przygotowały konsultantki KPCEN w Toruniu – Marzenna Wierzbicka i Danuta Potręć. Uczestniczki planowały przykłady działań diagnostycznych dla podopiecznych, m.in. pozwalające zaobserwować ich profile zdolności oraz późniejsze wsparcie dzieci w rozwoju słabszych stron.

więcej...

Jak określać profile zdolności dziecka w oparciu o inteligencje wielorakie Howarda Gardnera zastanawiały się nauczycielki Przedszkola w Piechcinie i Przedszkola nr 2 w Barcinie. Szkolenie, które odbyło się 4 czerwca 2019 r. w gościnnych progach przedszkola w Piechcinie przygotowały konsultantki KPCEN w Toruniu – Marzenna Wierzbicka i Danuta Potręć. Uczestniczki planowały przykłady działań diagnostycznych dla podopiecznych, m.in. pozwalające zaobserwować ich profile zdolności oraz późniejsze wsparcie dzieci w rozwoju słabszych stron.

Było to spotkanie kończące pierwszy semestr programu wsparcia szkół i przedszkoli w Gminie Barcin. Dziękujemy dyrekcji Przedszkola w Piechcinie i Przedszkola nr 2 w Barcinie oraz nauczycielkom za ogromne zaangażowanie, wysoką ocenę szkoleń i innych działań odbywających się w ramach projektu.

Danuta Potręć – Pracownia Informacji i Promocji
Od 30 lat patronuje Szkole Podstawowej w Czernikowie

W Szkole Podstawowej w Czernikowie 30 lat temu odbyła się uroczystość nadania imienia poety Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Społeczność uczniowska szkoły świętowała tę rocznicę 31 maja 2019 r., prezentując swoje talenty na scenie auli Szkoły Muzycznej w Czernikowie. Szkolny chór, soliści gry na różnych instrumentach oraz szkolny teatr zaprezentował utwory związane z patronem szkoły oraz poświęcone tematyce wolności. Wpisywało się to w szkolny projekt „Dla Krzysia”, w którym uczniowie dzielą się swoimi talentami. Dyrektor placówki Dariusz Chrobak przypomniał bogatą historię szkoły. Przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, dyrektorzy zaprzyjaźnionych szkół z pobliskich miejscowości oraz inni zaproszeni goście przyjęli od Dyrektora podziękowania za współpracę, natomiast Dyrektor odebrał od nich życzenia wielu sukcesów dla społeczności szkolnej.

więcej...

W Szkole Podstawowej w Czernikowie 30 lat temu odbyła się uroczystość nadania imienia poety Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Społeczność uczniowska szkoły świętowała tę rocznicę 31 maja 2019 r., prezentując swoje talenty na scenie auli Szkoły Muzycznej w Czernikowie. Szkolny chór, soliści gry na różnych instrumentach oraz szkolny teatr zaprezentował utwory związane z patronem szkoły oraz poświęcone tematyce wolności. Wpisywało się to w szkolny projekt „Dla Krzysia”, w którym uczniowie dzielą się swoimi talentami. Dyrektor placówki Dariusz Chrobak przypomniał bogatą historię szkoły. Przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, dyrektorzy zaprzyjaźnionych szkół z pobliskich miejscowości oraz inni zaproszeni goście przyjęli od Dyrektora podziękowania za współpracę, natomiast Dyrektor odebrał od nich życzenia wielu sukcesów dla społeczności szkolnej.

Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu reprezentowała konsultantka Danuta Potręć, która podziękowała Dariuszowi Chrobakowi i nauczycielom za wieloletnią współpracę w ramach Ogólnopolskiego Projektu „Edukacja globalna. Liderzy edukacji na rzecz rozwoju” oraz współpracę z redakcją wojewódzkiego czasopisma „UczMy”. W imieniu Dyrektora KPCEN w Toruniu, Sławomira Żebrowskiego oraz pracowników placówki, życzyła uczniom rozwoju i radości z osiągnięć artystycznych.

Danuta Potręć – Pracownia Informacji i Promocji
Szach-mat

Zakończyła się realizacja 36-godzinnego kursu Gramy w szachy, w którym aktywnie uczestniczyli w większości nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej ze Szkół Podstawowych w Opokach, Ostrowąsie, Przybranowie, Stawkach, Służewie i Wołuszewie. Ruchy pionów i figur szachowych, kombinacje i strategie zostały opanowane. Rozegrano wiele interesujących partii szachowych. Uczestnicy dowiedzieli się również, jak poznaną wiedzę i umiejętności wykorzystać na lekcjach wychowania fizycznego, języka angielskiego, edukacji matematycznej i informatycznej. Zajęcia, które odbywały się w gościnnej SP w Stawkach prowadziła Maria Michalska. Po wakacjach nauczyciele uczestniczący w kursie spotkają się na konsultacjach zespołowych.

Marzenna Wierzbicka, kierownik kursu
więcej...

Zakończyła się realizacja 36-godzinnego kursu Gramy w szachy, w którym aktywnie uczestniczyli w większości nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej ze Szkół Podstawowych w Opokach, Ostrowąsie, Przybranowie, Stawkach, Służewie i Wołuszewie. Ruchy pionów i figur szachowych, kombinacje i strategie zostały opanowane. Rozegrano wiele interesujących partii szachowych. Uczestnicy dowiedzieli się również, jak poznaną wiedzę i umiejętności wykorzystać na lekcjach wychowania fizycznego, języka angielskiego, edukacji matematycznej i informatycznej. Zajęcia, które odbywały się w gościnnej SP w Stawkach prowadziła Maria Michalska. Po wakacjach nauczyciele uczestniczący w kursie spotkają się na konsultacjach zespołowych.

Marzenna Wierzbicka, kierownik kursu
Metody aktywizujące ucznia na lekcjach matematyki – ostatnie spotkanie sieci
W przedszkolu w Piechcinie
012158159160
  kontakt
oferta
polityka prywatności

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies Google Analytics. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Copyright (C) 2008-2018 by Administrator <strona@kpcen.pl>

Drogi Gościu!
 
Informujemy Cię o przetwarzaniu danych zbieranych w plikach cookies. Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność i bez Twojej zgody nie zwiększymy zakresu naszych uprawnień. Szczegółowe informacje dotyczące zakresu przetwarzanych plików cookies i przetwarzanych danych osobowych znajdziesz w Polityki Prywatności.
 

Zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności na podstawie art. 13 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (powszechnie określane jako "RODO", "ORODO" "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"), pragniemy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz o zasadach przetwarzania.

Po wyrażeniu przez Ciebie zgody i kliknięciu w pole Zapoznałem się będziemy zbierać dane osobowe, w ramach korzystania przez Ciebie z naszych stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności portalu/strony internetowej, w tym zapisywanych w plikach cookies.


Administratorem Twoich danych osobowych jest Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu, ul. Henryka Sienkiewicza 36, 87-100 Toruń, tel. 56 62 277 47, e-mai: kpcen_torun@kpcen-torun.edu.pl

Twoje dane osobowe przetwarzane będą w celach określonych w naszej Polityce Prywatności, w szczególności abyśmy mogli:

  • prawidłowo wykonać umowę lub zrealizować szkolenie
  • dopasować ustawienia Twojej przeglądarki internetowej do sposobu wyświetlania naszej strony (dane z plików cookies)
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć boty, oszustwa i nadużycia, (dane z plików cookies)
  • dokonywać pomiarów statystycznych (dane z plików cookies)

Twoje dane osobowe będą lub mogą być przekazywane do podmiotów realizujących usługi na naszą rzecz, naszych podwykonawców oraz podmiotów uprawnionych do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądów lub organy ścigania - oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także w każdym czasie wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw wobec dalszego przetwarzania oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności, która opisuje również w jaki sposób możesz poinformować Nas o swoim żądaniu.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Z kolei taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych jest tzw. uzasadniony interes administratora.

Wedle naszej najlepszej wiedzy wdrożyliśmy wszelkie środki bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych wymagane przez przepisy prawa w zakresie ochrony danych osobowych, zaś Twoje dane osobowe są przetwarzane z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.

Wszelkie postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych oraz plików cookies znajdziesz również w Polityce Prywatności.


 
ZAPOZNAŁEM SIĘ PÓŹNIEJ